Eclipsa totala de minte

freds_excellent_eclipse_img

Ideea pentru acest titlu mi-a venit dupa ce am devenit pentru cateva clipe observatorul gandurilor mele. Nu stiu daca ti s-a intamplat vreodata sa vrei sa faci un lucru si in mintea ta sa apara zeci de ganduri care sa te intoarca pe toate partile…ca pe un obiect.

La inceput acordam atentie fiecarui gand. Cu timpul am realizat ca sunt doar ganduri si n-o sa-mi creeze realitatea decat daca le permit asta. Imi amintesc ca atunci cand ma identificam cu vreun gand, chiar credeam ca eu l-am fabricat, in timp ce acesta de fapt venise doar in vizita. Dar, ca o gazda buna ce eram, eu il tratam regeste, in loc sa-l privesc cu detasare.

Doar pentru ca o planta a crescut in curtea mintii mele, nu inseamna ca eu sunt creatorul ei.

Maestrul meu de arte martiale are obiceiul ca in prima jumatate a antrenamentului sa ne ceara exercitii care necesita mult efort fizic. Asta pentru ca in a doua parte urmeaza acele miscari care in timp devin adevarata arta. Acele miscari nu pot fi executate correct daca mintea ta e dispersata.

Interesant e faptul ca la sfarsitul antrenamentului ne-a spus ca daca nu avem corpul obosit, mintea va continua sa lucreze cu ganduri, ceea ce duce la pierderea echilibrului in miscari.

Cand corpul e obosit, pur si simplu nu-ti mai asculti mintea. De ce ? Pentru ca ea devine in acel moment una cu corpul, iar daca acesta e in miscare, devine una cu actiunea. Atunci poti spune cu adevarat ca esti in prezent : cand mintea, corpul si spiritul devin una.

Cineva spunea odata ca atunci ca motivul pentru care un gimnast executa extrem de bine la antrenament miscarile, dar nu la fel in timpul olimpiadei este medalia. O bucata de aur, argint sau bronz ii separa mintea de corp in acel moment si el nu mai este un intreg. In schimb, daca reuseste ca cel putin pe durata exercitiului sa nu fie « imprastiat » in mai multe parti, va reusi, lucru ce-mi aduce aminte de cartea si filmul Peaceful warrior.

Si pentru ca mintea mea sa taca nu vad alta varianta decat s-o pun la lucru. As putea s-o compar cu o baba cicalitoare care vorbeste intruna fara sa faca nimic pentru ca nu mai are cand.

Asa ca am invatat si invat in continuare cum sa creez o eclipsa totala de minte, astfel incat ea sa ramana acolo dar sa fie una cu Prezentul. Ce se intampla cand mintea tace? Te intalnesti cu tine insuti…

2 comentarii

Din categoria Lectii

2 răspunsuri la „Eclipsa totala de minte

  1. Adriana Oltean

    „Esti in prezent cand mintea, corpul si spiritul devin una.” Asta e atitudinea Zen, aici si acum. Minunat! La antrenamente ador cand se intampla asta. Si , nu numai ca mintea, corpul si spiritul tau devin una, dar devi una cu toata echipa. Si merita…chiar daca pentru a ajunge la starea asta, sensei scoate untul din noi. 😛
    Voi urmari cu drag fiecare noua postare…imi place mult cum scrii.
    Pe curand, la urmatoarea partida de „fabricarea untului” 😉

  2. Frumos! Mi-am amintit de anul de judo practicat prin generală… Pe vremea aceea, eram prea mic pentru astfel de chestii filosofice. Dar mi-a plăcut şi mi-a folosit toată viaţa ceea ce am făcut acolo. Şi, cine ştie, poate că atunci şi acolo, s-a pus o cărămidă mare la fundaţia celui de azi. Numele celui care „a săpat”, este Eugen Ecobescu.

Lasă un răspuns

