Furtuna din interior

4367843880_c5695e8143

Am revenit, dragă cititorule, dacă ți-a fost dor să arunci o privire în rândurile mele semănate cu litere încolăcite precum trandafirii agățători.

În urmă cu câțiva ani eram o tânără cu ochii mari și triști care credea că poate sfărâma lumea între pleoapele ei dacă își închide acei ochi și se face că nu vede. Furtuni de lacrimi se iscau când sfărâmam lumea în care nu mă regăseam, tunete de durere răbufneau din interiorul unei ființe atât de fragilă în aparență.

Pe vremea aceea nu știam că furtunile eliberează, nu știam că de ceea ce fugi nu scapi niciodată. Mânia din mine reflecta atâta forță încât mă speriam să nu pierd controlul asupra mea. De fapt nu putem controla lucrurile de care nu suntem conștienți. Tot ceea ce facem mecanic zilnic, fără a ne pune nicio întrebare ne controlează.

Cu greu am învățat să-mi dau drumul, să las acel strigăt atât de frumos surprins în pictura lui Munch să iasă din mine. Pentru un om care o mare parte din viața lui a reprimat emoții de frică să nu rănească sau mai bine zis de frică să nu se rănească, a lăsa să iasă totul la suprafață nu a fost o experiență foarte plăcută. De regulă la suprafață nu ies decât gunoaiele, lucrurile inutile de care ne-am agățat o viață, așa cum plutesc sticlele de plastic pe apele râurilor din România. Dar nu poți fugi la nesfârșit de acea parte deloc frumoasă care zace în tine.

Totul a început cu un strigăt scos pe o expirație puternică care nu era nici de durere, nici de spaimă, nici de bucurie. Apoi am simțit foșnetul copacilor, ca și cum pădurea m-ar fi îmbrățișat.

Ai simțit vreodată calmul de după furtună? Poate că nu întâmplător înainte de furtună se spune că e liniște, iar după furtună i se spune calm. Pentru că nu se instalează un calm pasiv, ci unul activ, natura reîmprospătată își reia cursul după o furtună cu tunete și fulgere. Fulgerul din mine a fost o rază de lumină, o deschizătură prin care mi s-a arătat că dincolo de ceea ce am trăit până acum există altceva.

Am scris aceste rânduri fără un motiv anume, din bucuria pură și simplă de a scrie sau datorită furtunii de cuvinte care s-a revărsat asupra mea, dar mesajul meu pentru tine este să dai drumul furtunii din tine dacă simți că s-au adunat prea multe, e păcat să nu simți gustul eliberării.

Grow from the inside…

2 comentarii

Din categoria Lectii

2 răspunsuri la „Furtuna din interior

  1. diana

    cred ca toti avem furtunile noastre metanoice 🙂
    din fericire exista, sa ne scuture de inertie.

  2. Ce bine ştiu asta şi ce bine e când o mai găseşti undeva… „The deeper you sink, the higher you fly.”

Lasă un răspuns

