Scriindu-mi muzica

laptop-typing-blur

Pentru că în ultima vreme mi-am redescoperit bucuria de a scrie, îți voi mărturisi un mic secret. Când scriu sufletul meu se vindecă, când scriu e ca și cum l-aș da cu o alifie cu iz de lavandă…și totul în mine se calmează. Când scriu…mă simt ca un pianist care cântă la pianul lui preferat, cu deosebirea că tastele mele sunt clapele, iar muzica care iese din rezonanța cuvintelor e o muzică care se aude doar în interior.

Nu voi înceta niciodată să-mi cânt muzica, chiar dacă unii nu o aud și chiar dacă am senzația că nu-mi aparține. De fapt, această muzicalitate pe care o creează poezia cuvintelor nu-i aparține cu adevărat autorului și acesta e cazul oricărui artist. Autorul nu e decât acel instrument prin care se revarsă un mesaj. Cu cât e mai profund mesajul, cu atât forma pe care acesta o ia la crearea lui e mai frumoasă. Dar să nu rămânem poticniți în formă, să trecem dincolo de ea.

Anul acest am fost la o conferință la TEDex unde a vorbit cineva care credeam că nu mă va impresiona cu nimic din ceea ce spune, asta pentru că am simțit că nu rezonez cu ideile lui de la prima frază rostită, acesta fiind de altfel un fost politician. Și când eram eu mai plictisită, s-a aprins un beculeț la următoarele cuvinte: „Dacă ai un blog și ai reușit să convingi un singur om să îți citească rândurile e o mare reușită, nu te opri. Dacă nu-ți vei ocupa locul în această lume, altcineva netalentat o va face în locul tău și n-o să-ți convină cum o face”.

Nu știu dacă am reprodus cu exactitate cuvintele sale, însă mesajul e același. Avea mare dreptate…fapt care mi-a confirmat din nou că mesajele vin de la cine nu ne așteptăm, că e bine să rămânem deschiși chiar dacă nu-l simpatizăm pe omul din fața noastră. De regulă avem cel mai mult de învățat din situațiile neplăcute și de la oamenii care nu ne plac, pentru că ei scot acel ceva din noi care trebuie să iasă la suprafață.

Mă bucur că am reușit să conving cel puțin câteva zeci de oameni să citească aceste rânduri care…repet, mi le dă inspirația. Cine este inspirația? Încă n-am aflat cu exactitate, pentru că poate fi orice, însă cu siguranță nu e ceva palpabil. Arta e cea mai bună dovadă a faptului că materia e doar forma în care se revarsă spiritul, niciodată invers.

M-a captivat această muzică care mă exprimă atât de bine…

6 comentarii

Din categoria Lectii

6 răspunsuri la „Scriindu-mi muzica

  1. Intre cunoastere si scris este o stransa interdependenta:
    – cine cunoaste, scrie,
    – cine scrie, se recunoaste pe sine.

    Ferice de cel care scrie din preaplinul cunoasterii sale!
    Ferice de cel care evaluandu-se pe sine din scrierile sale isi continua procesul cunoasterii!

    Alfel stau lucrurile atunci cand aceste corelatii se intrerup undeva…

  2. Alice

    „Dacă nu-ți vei ocupa locul în această lume, altcineva netalentat o va face în locul tău și n-o să-ți convină cum o face”.
    Bine, dar nu exista un loc care sa te astepte sa-l ocupi si pe care sa-l ocupe altcineva daca nu te grabesti… Ideea de concurenta, presiune in timp si pedeapsa ulterioara imi displace; toti avem loc; poate invidia ne face sa credem ca locul cutare ni se cuvenea – si daca totusi este asa, problema se rezolva in timp (si nu presat de timp).
    Cred ca e vorba de a-ti gasi un loc in aceasta lume, adica de a reusi sa-ti gasesti forma cea mai potrivita tie de exprimare – dar si locul si momentul potrivit.
    🙂 „Omul potrivit la locul potrivit”

    • Asa este, nici eu nu sunt de acord cu ideea de concurenta. Prin cuvantul „loc” putem intelege foarte multe lucruri, insa se poate spune ca in momentul in care ti-ai gasit forma de exprimare ti-ai gasit si locul, dar asta nu inseamna ca e pentru totdeauna. Locul potrivit si momentul potrivit fac din omul care le foloseste pentru a se exprima „omul potrivit”. 🙂

  3. Minunat exprimate gandurile. Primele 2 paragrafe au avut o plutire speciala in timpul citirii:) Ma simt inspirata sa dau voce gandurilor mele.

Lasă un răspuns

