Citind printre suflete

img04Iubesc oamenii cu tot misterul pe care aceștia îl reprezintă, motiv pentru care am ales să mă transform dintr-un simplu cititor de cărți într-un cititor de suflete. Grea misiune…nu-mi place întotdeauna ceea ce citesc, e ca și cum îți vine să arunci o carte din mână când vezi ce scrie în ea și totuși…ceva mă îndeamnă să nu mă grăbesc să renunț și s-o citesc până la capăt. Cine știe…poate finalul e chiar spectaculos.

Ce faci când vezi mai mult decât ai vrea la oamenii din jurul tău? Mă uit la ei cu înțelegere deoarece de multe ori e ca și cum m-aș uita la mine. Mă descopăr zilnic prin experiențe și, Doamne, ce frică îmi era mai demult de experiențe noi. Uneori ne este frică să aflăm mai multe despre noi pentru că s-ar putea să nu ne placă deloc ce aflăm, unul dintre motivele pentru care n-am vrut niciodată să-mi ghicească cineva viitorul. 😉

Citind printre rândurile de suflete și fără a întreprinde o lectură superficială, am descoperit lucruri minunate dar și lucruri care m-au întristat. Pot să-i înțeleg pe oamenii care suferă,  dar nu pot înțelege prostia. Aici m-am blocat, dar poate că nu totul trebuie înțeles cu mintea.

Așa am aflat că sunt multe lucruri pe lumea asta pe care mintea umană nu le poate desluși, deși are impresia că dacă le dă o etichetă le înțelege. Așa mi-am amintit de vorba lui Antoine de Saint-Exupery: „Nu poți vedea bine decât cu inima. Esențialul este invizibil pentru ochi”.

Și cum fiecare suflet e o carte deschisă sau închisă, am observat că foarte multe își scriu povestea până la final cu suferință. Oare chiar e necesar?

„Nu există oameni răi, ci doar oameni care suferă”, mi-am spus atunci când am văzut oameni care dau dovadă de acele trăsături urâte care provoacă durere. Ceea ce înseamnă că dacă suferi, ai toate șansele să dai dovadă de răutate, întrucât suferința închide inima. Făcându-i rău celui de lângă tine, inevitabil îți faci ție rău, e o lege a naturii. Și atunci de ce atâția oameni preferă să trăiască în suferință, fără a face nimic pentru a ieși din ea?

Dacă suferi, încheie acest capitol din cartea vieții tale și nu-l lăsa să-ți determine finalul cărții, astfel încât în următorul capitol să împărtășești și celorlalți ce ai învățat din asta și cum ai devine mai puternic(ă).

7 comentarii

Din categoria Lectii

7 răspunsuri la „Citind printre suflete

  1. Alice

    Cititor de suflete – nu e cam mult sa-ti inchipui ca poti intr-adevar citi in sufletele altora?
    Si daca totusi poti – atunci, sa nu-ti placa ceea ce citesti si sa-ti vina sa arunci cartea din mana – asta inseamna sa judeci … un suflet; ai dreptul?
    Si daca totusi il judeci (cu compasiune si intelegere, poate) – inseamna un amestec, dar si – inevitabil – o „sentinta” la care ajungi ( sau o eticheta, mai curand); i-o comunici in vreun fel? Oferi un feed-back din care sa iasa ceva folositor de ambele parti?
    …In ultimii ani am invatat ceva ce consider valoros: nu te apuca sa critici daca nu ai gasit o solutie mai buna.

    • Daca citesti cu atentie vei observa ca acest articol nu critica pe nimeni, iar cititor de suflet e o metafora folosita de un om care, la fel ca multi altii invata lectia acceptarii..A te grabi sa spui ca judec pe cineva e tot o judecata, poate pentru ca mintea e in asa fel construita, sa emita judecati..iar a-l judeca pemcel care judeca nu te diferentiaza cu nimic de acesta. Multumim pentru lectia impartasita.

  2. Alice

    Ai dreptate, dar metafora imi displace.
    „Cititor de suflete” imi sugereaza „cititor de cartele”.
    Si eu multumesc pentru raspuns.

  3. Multumesc Alice si Adela pentru lectia de verticalitate si acceptare pe care am primit-o din conversatia voastra.

  4. Beb

    Viata reala! Bravo, scris cu sufletul!

Lasă un răspuns

