De ce scriu?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

În articolul Scriindu-mi muzicaspuneam că mă simt asemenea unui pianist care cântă, dar în loc de clape am o tastatură. Mi-am pus întrebarea de ce m-am apucat de scris?

Scriu de când eram mică, am început cu poezii și compuneri care o emoționau pe învățătoare, iar apoi cu discursuri de sfârșit de an care îi emoționau pe absolvenți și pe profesori pentru ca clipa prezentă să fie mai intensă, lucruri pe care le-am considerat mereu banale.

După o perioadă mai cruntă din viața mea urmată de o profundă schimbare pe toate planurile am reînceput să scriu. Îmi doream mult să împărtășesc, să dau mai departe. Apoi am văzut că mulți oameni fac asta prin intermediul blogurilor și m-am descurajat considerând că fac ceva obișnuit care nu stârnește interesul nimănui.

Am renunțat pe moment până în ziua în care am descoperit meditația. Așa am observat că starea de meditație e similară stării pe care o am atunci când scriu. Cuvintele deveniseră o povară pentru mine de care nu mă puteam elibera.  Nu mai voiam să scriu, renunțasem deja, dar parcă mă urmăreau peste tot: în autobuz, în natură, când mâncam și mai ales când ascultam muzică.

Scriu…Nu știu dacă e sau nu un talent, dacă scrisul meu alină sau nu inima cuiva, dar scriu pentru că Cineva căruia scriitorii i-au dat numele de Inspirație nu îmi dă pace altfel . Scriu pentru că așa simt că trebuie…

Poate că rândurile mele nu te ajută așa cum te așteptai, dragul meu cititor, dar ascultă-le cu urechea inimii așa cum ai asculta o partitură sau citește-le pentru simpla plăcere de a te pierde în labirintul cuvintelor. Datorită ție, eu mă pot elibera de povara cuvintelor ce cresc în interiorul meu, povara formelor, căci cuvintele nu sunt decât niște forme de care mă folosesc pentru a surprinde o parte din acel ceva care nu poartă nume.

17 comentarii

Din categoria Lectii

17 răspunsuri la „De ce scriu?

  1. Alice

    M-ar bucura – daca se poate, sa spui ceva mai multe despre starea de meditatie. Inteleg ca e similara starii de inspiratie pe care o ai atunci cand scrii.
    Ma intreb daca meditatia (si nu stiu sa spun ce fel de meditatie) poate fi un substitut pentru o activitate pentru care simti chemare. Vorbesc la modul general, pentru ca fiecare are un domeniu pentru care simte chemare si in care ajunge sa se manifeste mai mult sau mai putin, mai devreme sau mai tarziu…

  2. Multa vreme mi-am impus sa nu mai intru pe bloguri pentru ca ma implic sufleteste si raman nefacute promisiunile mele zilnice dar, imi era dor de tine si in dimineata asta am intrat dupa multa vreme. Am citit tot ce ai scris de unde ramasesem si o sa gasesti multe comentarii. In legatura cu motivele pentru care scrii: scrisul e pensula sufletului, punerea sufletului in oglinda, cum spuneam la alt articol al tau; noi privim imaginea si ne-o insusim sau nu.
    Poate ca nu are legatura cu subiectul dar voiam mai demult sa spun asta.
    Sunt fericita sa constat ca preocuparea de suflet, de spirit, de desavarsire, de iubire, este ca un val in intreaga lume si ca acest lucru nu mi se intampla numai mie cum credea la un moment dat ego-ul meu bolnav. Sunt fericita ca iubirea ne bate la usa. Asta inseamna ca Împaratia Cerurilor este aici si ne asteapta sa-I intindem mana; cu o singura conditie: sa ne constientizam greselile si sa le regretam.

    • Alice

      „Asta inseamna ca Împaratia Cerurilor este aici si ne asteapta sa-I intindem mana; cu o singura conditie: sa ne constientizam greselile si sa le regretam.”
      Sa ne constientizam greselile – da, dar depinde ce apreciem ca este gresit. Sa ne umplem de regrete – nu.
      Exista un aspect deloc de neglijat: fiecare lucru are doua fete, sau are si o parte pe care o consideram pozitiva. Si atunci, a aprecia daca un lucru este gresit e o problema de procente, de gusturi, poate si de maturitate…
      Sunt greseli pe care nu le poti ocoli, le faci, inveti din ele si treci mai departe.
      Sunt si greseli care pur si simplu deschid noi perspective, desi in esenta sunt simple greseli; cum sa le regreti?

  3. Uneori, regretul (cainta, remuscarea, penitenţa) este asimilat cu deznadejdea, capitularea. Intelesul pe care am dorit sa-l dau este acela de a constientiza, accepta, ierta greselile si a o lua de la capat cu rabdare si cu incredere dar mereu spre acelasi ţel. Prin urmare, pentru mine cainta, regretul, este inceput si nu un sfarsit.

  4. Somebody

    @ Adela. te ai gandit vre-o data ca scrii doar ca sa primesti aprecieri din cauza ca te vezi „goala”… sa te vezi mai uitila, si sa primesti si doza de linguseli? Si ca te simti foarte vurnerabila odate ce eu ma scris un com ca replay la un video postat de tine pe pagina ta de fb. De ce oare ai ster comntariul, apoi pe mine din lista ta? Nu ca mai sters stu din lista este iportant si nic ca ai sters comentariul, ci faptul ca tu cauti numai pupicurisme si iti creezi o aura de femeie spirituala. Acel spiritual de troleu!
    La tine nimeni nu trebuie sa is spuna parerea sincera pentr ca imediat il stergi! Daca nu ai fi terorizata de frica nu ai avea aceste actiuni anormale si dezechilibrate. Incearca sa inveti sa nu mai fi lasa, si sa lasi dreptul la replica asa cum este si normal. Si mai ingearca sa intelegi macar ff puti , ca este diferenta intre persoane care discuta spiritaulitate pentru a aduna anumite interese si persoane care merg pe calea spirituala. A fi spiritual presupune practica nu doar sa dai din gegete pe tastatura si sa practici copy/paste si sa dai din gura doar sa vibrezi aerul.

    Si garantez ca acest post il vei sterge disperata imediat ce il citesti!!!

    San Gabrielli

    • Ceea ce vezi la altii se afla in tine.

      • San Gabrielli

        … partial adevarat. Insa acest raspuns toti il dau acum, este o moda, adevaraul lor colac de salvare. Si nepoata mea de 7 ani spune asa „cine zice ala este” si gata, crede ca totul sa rezolvat. Nu te mai ascunde!
        Te-ai intrebat draga Adela daca este cu adevart inteles de tine sau de restul? orice se poate scoate din context. Si exact asa a spus si fariseii lui Isus, oare acuma Isus avea si el toate cele ce spunea? Gandeste la asta putin. Daca tu continui sa idolizezi conceptele NU vei putea avea ocazia sa gandesti, a gandii nu inseamna sa aplici concept dupa concept si nici sablon dupa sablon. Inceraca sa vezi mai departe de nas, exista lume dupa el. Si daca ai curaj Incearca sa vezi mai departe de bara din fata a masini, si acolo exista lume. Nu te limita atat de mult. Un test foarte mare a evitentiat ca maturitatea oamenilor ramane doar la varsta de 3 sau 5 ani. Restul doar invatam metode de a ne ascunde, si invatam doar sa ne purtam in public. Dupa Roadele fiecaruia se poate realiza,ce , cum , si unde este.

  5. Wonderful guide along with very easy for you to figure out description. Exactly how can My spouse and i attempt receiving authorization for you to submit element in the document inside my future news letter? Providing suitable credit history to you personally your article writer along with website on the blog wouldn’t certainly be a trouble.

  6. Draga mea am citit si analizat cu inima ;Iti multumesc , pace si intelepciune si numai bine……

  7. Eu am inceput sa scriu anul trecut! Am scris o „carticica” despre experientele de viata ale… unei femei! Apoi, despre cum vedeam eu aspecte ale vietii!
    De prin ianuarie, pe la mijloc, mi-am „tras” si blog! Imi place sa scriu povesti! A! Am scris si o „carticica” pentru TREZIT copiii Mici si… Mari!
    Mie scrisul imi provoaca o stare de bucurie! imi place sa ma exprim! de ceva vreme am inceput sa ma bucur prin desen de mana!
    Cred ca este minunat sa faci ce-ti place!

  8. Lena

    Adela,continua ceea ce-ti spune sufletul sa faci,elibereaza-te de cuvinte!Pentru mine e minunat ceea ce scri,ce transmiti!E multa Divinitate si pur adevar in ceea ce simti!Transmite-le mai departe,nu le tine legate de pareri contra.Cel ce-ti transmite sentimentele si dorinta de a le scrie,te iubeste si stie ce vindecare poti aduce altor suflete ratacite.Ai incredere in tine si nu lasa viforul sa te clatine.Prin tine El ne transmite ceea ce trebuie sa stim legat de puterea noastra interioara.Unii o vad limpede,altii percep doar vagi umbre prin ceea ce sunt intr-un anumit moment al vietii.Vine o vreme pentru fiecare cand ceata se ridica si vom fi asa cum El ne doreste,fiindca ne iubeste pe toti.Mult succes in ceea ce faci!

  9. Lena

    Momentele mele libere le dedic citind „sufletele”voastre minunate(celor ce transmit mesaje pe site-ul „o zi buna”).Caut emotia si adevarul trairilor voastre,care deseori rezoneaza cu ceea ce simt.Ma bucur ca existati!

  10. Brad

    Scrisul tau e terapeutic pentru mine.Citesc si simt ca ma linistesc,simt ca meditez.Si sunt convins ca sunt multi ca mine.Tine-o tot asa.Avem nevoie de tine!

Lasă un răspuns

