Revenirea la sine

399760_353333714693866_192992100728029_1521301_1461739391_n

M-am săturat de oameni care îmi spun cum sunt și ce ar trebui să fac, așa cum m-am săturat să le cer celor pe care îi consider superiori să-și dea cu părerea asupra mea. Și uite așa, m-am săturat să încerc la nesfârșit rețetele altora.

Oricât ar fi de minunați acești oameni, sunt rețetele lor, nu ale mele. Așa cum mai mulți bucătari nu vor putea obține gusturi identice urmând aceeași rețetă, tot așa, nicio soluție pe care altcineva mi-o dă nu va putea trezi în mine același lucru pe care l-a trezit în sine însuși și nu va avea același rezultat. Asta pentru că suntem diferiți (slavă Domnului) și, asemenea condimentelor folosite la gătit, fiecare are un alt rol (roluri diferite dar complementare).

Am obosit să urmez drumuri bătătorite de alții, să cântăresc ideile lor și mai ales… și să mă lupt cu mine însămi. Nicio frunză din același copac nu este la fel ca celelalte, nici un fulg de nea nu are același format, atunci de ce m-aș încăpățâna să devin ceea ce nu sunt?

Indiferent dacă este un moft, o nevoie sau o etapă necesară, știu sigur că vocea interioară este singurul meu ghid, care nu e aceeași cu vocea perfecționistă din capul meu sau din capul altora.

Dacă eu am răbdare cu mine, nu mă mai privește dacă ceilalți nu au  cu mine.

Dacă eu mă accept așa cum sunt, nu e treaba mea dacă ceilalți nu mă acceptă.

Și dacă eu mă iubesc pe mine însămi așa cum sunt, iubirea mea nu mai este condiționată de ceea ce fac sau nu fac ceilalți pentru mine…

Iubesc… pur și simplu, fără condiții, fără circumstanțe favorabile sau nefavorabile, fără a mai face proiecții în viitor, fără a mai aștepta la nesfârșit momentul potrivit pentru a manifesta ceea ce simt, fără a-l răni pe celălalt și fără iluzia nemiloasă a perfecțiunii.

Acum știu că a-ți asuma dreptul de a-i eticheta pe ceilalți și de a le spune ce crezi tu că ar trebui să facă pentru a se îndrepta nu e decât o iluzie egotică din marea de iluzii ale acestei lumi care ne păcălește zilnic. Nu există nicio rețetă, există în schimb o singură poțiune magică care vindecă orice boală și orice durere- iubirea.

 

4 comentarii

Din categoria Lectii

4 răspunsuri la „Revenirea la sine

  1. Moi

    Revolta ! Da-i inainte dupa crezul propriul, este cel mai de seama carmas.

  2. hey:) imi place mult cum scrii:) esti de o reala incurajare pentru mine cateodata:) mult succes in continuare>:D<

  3. florentina

    Eu m-am saturat de atatea vorbe rele….care tot zboara prin jurul meu ….simt ca nimeni nu m-a intelege….nimeni nu ma iubeste…..simt ca am sa intru intr-o depresie cu aceaste persoane care parca i-mi vor decat raul……..va rog sa-mi dati si mie niste sfaturi…sunt doar o eleva….care nu stie „arta de a trai”

  4. Sorin

    Pentru a supravietui impreuna cu cei mai putin buni trebuie sa dobindim o imunitate impotriva raului pe care ei il propaga in jurul lor.Conteaza trairea interioara pe care noi, cei care ne consideram buni, o avem ,traire care trebuie sa ne aduca echilibru indiferent de actiunile celorlalti. Cred ca exista inainte de toate un razboi cu noi insine , pe care daca il cistigam , vom dobandi echilibrul si pacea la care aspiram toti.

Lasă un răspuns

