Admiratia cea de toate zilele

În ultima vreme am primit foarte multe lecții de la oamenii minunați pe care i-am cunoscut. A fost o perioadă în viața mea când tânjeam să cunosc oameni noi cu care să rezonez, dar acest lucru nu se întâmpla. Ulterior am înțeles că motivul era pentru că eram obișnuită să observ mai degrabă defectele decât calitățile, să judec în loc să admir, să mă uit la oameni doar cu mintea, nu și cu inima.

Ne construim mental niște șabloane despre cum ar trebui să fie prietenii noștri, partenerul de cuplu sau persoanele apropiate, iar dacă cineva nu se încadrează ne grăbim să le punem etichete sau să îmbrățișăm o atitudine închisă. Cum spunea cineva „atunci când judeci oamenii nu mai ai timp să-i iubești”. Dacă alegi să critici în loc să admiri, vei fi la fel de critic și cu tine însuți.

Am observat că oamenii devin mai frumoși atunci când admiră frumosul. Cât de frumoși sunt copiii când se bucură de ceea ce văd sau de ceea ce primesc. La fel suntem și noi, doar că atunci nu avem o oglindă la îndemână care să ne arate sclipirile din ochi și seninătatea din priviri.

A venit și rândul inimii să-și ceară drepturile și să ne uităm unii la alții cu sclipiri de dragoste în ochi, oricât am fi de diferiți. Ne-ar ajuta enorm mai multă dragoste în privire atunci când ieșim pe stradă, când cineva ne enervează în trafic, când un prieten ne vorbește urât sau când cineva ne salută cu un zâmbet pe care până atunci nu l-am remarcat. Să revenim la acea natură profund umană și dacă nu putem răspunde cu dragoste la indiferență, măcar să răspundem cu dragoste la dragoste, pentru că și asta am cam uitat.

Un filmulet mai mult decât grăitor…

2 comentarii

Din categoria Lectii

2 răspunsuri la „Admiratia cea de toate zilele

  1. Astfel de ochelari nu se vor inventa prea curand, insa cu experienta poti citi comunicarea nonverbala pentru a-i intelege pe ceilalti dincolo de cuvinte.

    Aveai dreptate in articol: cand scoti in evidenta lucrurile bune din ceilalti, acestia vor urmari sa nu te dezamagesca si vor deveni mai buni. In plus relatia cu ei evolueaza pentru ca marea majoritate a oamenilor iti vor spune ceea ce vor ei sa schimbe la tine si nu ceea ce accepta sau le place. Si in final ajungem sa consideram ca nu avem nimic bun.

  2. ady

    Salut!foarte interesant , o lectie de viata ,cu adevarat.Cand ai senzatia ca viata ta e dificila ,trebuie doar sa priveste oamenii din jur ,dincolo de aparente, si iti vei de seama ca nu esti singurul in asemenea situatie.
    O zi buna!
    P.S. Imi poti spune numele piesei din sfarsitul videoclipului?Multumesc anticipat.

Lasă un răspuns

