Pentru dimineti senine sau Cum ar fi ziua fara tine?

197384_170520602999693_100001252637430_427943_7162425_n

Mă trezesc dimineața morocănoasă. Nu înțeleg de ce. Devin și mai morocănoasă. Cum adică, eu ajut oamenii să-și înțeleagă nemulțumirile și eu nu pot să mi le descifrez pe ale mele?

Ies pe terasă. Privesc florile, caut ceva de care să mă agăț pentru a-mi reveni. Nimic. Deschid facebook, plin de citate care în loc să mă inspire mă plictisesc. Toate vorbesc despre această zi minunată.

„Ce prostie, mă gândesc, o zi nu poate fi minunată sau proastă… tu în schimb poți”. Și dintr-o dată mă lovește următoarea întrebare: „Stai puțin, cum ar fi ziua asta fără mine? Ar mai fi o zi proastă sau minunată?”

Soarele ar continua să strălucească, probabil că pomii ar fi la fel de verzi, florile la fel de colorate. Afară ar fi tot cald, așa cum este acum. Casa în care locuiesc poate ar fi aranjată diferit dar tot casă ar rămâne. Poate iubitul meu nu și-ar mai călca hainele așa de liniștit, dar de ce să mă amăgesc? Și-ar vedea în continuare de viața lui și poate o altă femeie chiar i-ar călca hainele..Oamenii cu care lucrez ar apela la altcineva, n-ar fi nicio tragedie.

Oau, ce mare descoperire…nu sunt buricul pământului. Oare așa s-o fi simțit și Columb când a descoperit America? Dar totuși mă țin bine, zic eu, să înfrunți un asemenea adevăr nu-i ușor.

Și atunci de ce ne comportăm ca și cum fără noi nu s-ar învârti pământul? De ce ne acordăm atâta importanță? Uufff, cam multe întrebări, dar răspunsurile sunt cuprinse tot în ele.

Da, ziua asta ar fi tot o zi, cu sau fără mine, am ajuns la această concluzie încă de când eram copil. Dar dacă fiecare om ar spune același lucru și ar alege să plece de pe această planetă tocmai din acest motiv, cum ar mai fi? 

Poate o să spui că planeta ar fi mai fericită fără noi, oamenii, care oricum i-am cauzat destule mâncărimi. Sau vorba lui George Carlin „Pack your shit, faulks, the planet is fine, the people are fucked”. În traducere eufemistică, să ne facem bagajele, să nu ne facem griji pentru planetă, ea e bine cu sau fără noi, noi în schimb nu prea…

Și atunci tot ce-mi rămâne e să îmi amintesc zilnic ce caut eu aici, să încetez să mă mai joc precum copiii în noroi (rahat ar fi fost un cuvânt mai potrivit dar mai puțin plăcut), mi-am creat destulă imunitate la prostie. Poate că e timpul să fac mai mult și nu neapărat pentru mine, ci pentru întregul din care fac parte.

Și atunci am zis așa: „Dacă planeta asta e plină de idioți, de ce să-i mai adaug unul? Dacă țara asta e plină de oameni care stau cu mâinile în sân și nu-și asumă responsabilitatea de ce să mă mai adaug și pe mine?

Prin urmare, te invit să-ți pui și tu următoarea întrebare:

„Dacă ziua asta ar fi la fel cu sau fără mine, de ce să nu încerc măcar să o fac diferită pentru ceilalți?” Dacă cel puțin pentru o persoană ziua nu i-ar fi la fel  fără darul tău, de ce să nu îl dăruiești lumii? Îți poți găsi misiunea ta în această viață chiar și în zâmbetul unui străin pe care l-ai ajutat să urce o treaptă.

Dacă tu ai puterea să faci o zi să fie minunată sau mizerabilă, îți dai seama câte lucruri stau în puterea ta?

4 comentarii

Din categoria Lectii

4 răspunsuri la „Pentru dimineti senine sau Cum ar fi ziua fara tine?

  1. Foarte bune intrebari!
    Asa este, depinde de noi felul in care percepem lumea, doar ca este ceva de munca (interioara) pana sa reusim sa ne schimbam perceptia..:)
    Frumos scris! Felicitari!

  2. Da,frumoasa meditatie,chiar interesanta.
    Am trecut pe aici Adela.Avand doua fetite minunate,minore,stiam ca toate zilele fara mine nu vor fi la fel pentru ele,asa ca am ales sa fiu o persoana cu handicap fizic,dar cu sufletul intreg,sau mai bine zis:in formarea ” unui intreg”,alaturi de ele,sprijinindu-le sa creasca,sa zambeasca,sa se bucure,sa cunoasca ceea ce nu inteleg,sa le descopar universul din punctul din care eu am inteles ca nici nu stim ce traim,ce vedem,ce citim,pentru ca dincolo de toate astea este Altcineva care ni le aseaza pe toate si ca depinde foarte mult si de alegerea pe care o faci intr-o intersectie a drumurilor vietii,care nu sunt aceleasi din stada: ai gresit drumul,nu-i nimic o iei inapoi si-l cauti pe cel bun!In drumul ales din viata lasi urme adanci:unele dor… si dor foarte tare!
    … Sau poate acest drum este deja stabilit si se numeste Destin divin,pe care numai El il cunoaste , noi doar il descoperim si aici ar aparea toata frumusetea calatoriei noastre pe acest pamant?
    Intrebarea mea , vizavi de cum ar fi daca oferim un zambet,un gest,un rost celorlalti usurandu-le putin din greul unei zile ar fi: ” Daca ceea ce crede fiecare din noi ca e un gest frumos,calea catre un zambet,o multumire nu se contopeste cu ceea ce percepe celalalt?
    Stiu,o sa-mi raspunzi : „atunci ar trebui sa schimbi ceva la tine,caci acolo e ceva defect si trebuie corectat.”
    Mi-as dori sa comunicam mai des pe mail,ce zici?Stiu ca ma poti ajuta sa nu mai simt regretul de a ma simti vinovata ca , poate , nu am ales calea corecta lasandu-ma pe mana medicilor si nu a lui Dumnezeu,si am cunoscut prea tarziu adevarul cuvintelor Parintelui Cleopa: „Rabdare,rabdare,rabdare.”
    Am mers spre o operatie grea linistita ca fac ceea ce trebuie,convinsa ca Dumnezeu este cu mine oriunde as fi si nu ar permite sa se intample ceva rau.Dupa ce m-am vazut cum nu voiam sa ma vad,cred altfel: ca nu am avut rabdarea sa lupt cu o boala,care cu credinta se putea rezolva altfel!Crezi ca-ti poti face timp sa vorbim despre asta?

    • Elena Pascali

      Dragă Lena, şi pe mine mă cheamă tot Lena, şi am empatizat instantaneu cu tine! Nu ştiu ce probleme de sănătate ai, dar ştiu, din cum ai scris şi ce transmiţi, că eşti puternică! Îţi dăruiesc toate zâmbetele mele! Şi-mi înalţ sufletul în rugăciune pentru tine.

      • Lena Ungureanu

        Buna Elena,

        Multumesc pentru zambetele si rugaciunile tale.Cred ca esti un suflet deosebit si sunt sigura ca vei fi binecuvantata pentru marimea ta de suflet!
        Nu sunt puternica,tot ce pare „putere” este ceea ce Dumnezeu imi trimite in urma rugaciunilor catre El.Fara Dumnezeu nu sunt decat lacrimi si durere.
        El ma ajuta sa-mi vad copiii zambind,sa-mi programez ziua de maine,sa reusesc sa le fac bucurii si chiar sa zambesc si eu…, credeam ca n-o s-o mai fac vreodata.Acum stiu ca este cu mine si-i multumesc pentru toata dragostea cu care ma inconjoara, pe care o trimite prin oamenii sai.
        Iti doresc multa sanatate,pace in suflet si multa iubire !

Lasă un răspuns

